با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید
به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين
وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد
و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
" توبه" لفظى است مشترك، میان خدا و بندگان، هنگامى كه بندگان به آن توصیف شوند مفهومش این است كه به سوى خدا بازگشتهاند زیرا هر گنهكارى در حقیقت از پروردگارش فرار كرده، هنگامى كه توبه مىكند به سوى او باز مىگردد.
خداوند نیز در حالت عصیان بندگان گویى از آنها روىگردان مىشود، هنگامى كه خداوند به توبه توصیف مىشود، مفهومش این است كه نظر لطف و رحمت و محبتش را به آنها باز مىگرداند .
از دید امام خمینی دانشجو یك قشر آگاهی است كه میتواند در اجتماع نقش مؤثری ایفا نماید، اما ایشان معتقد است دانشجو برای اینكه بتواند نقش خود را كامل نماید باید در كنار سایر اقشار اجتماعی از جمله روحانیون، بازاریان، نظامیان و عامه مردم باشد.
امام چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی برای دانشگاه اهمیت ویژه ای قایل بودند و اعتقاد داشتند: «ترقی مملكت به دانشگاه است» .
و با این همه بدان که میان بازرگانان بسیار کسانند که معاملتى بد دارند، بخیلند و در پى احتکارند سود خود را مى کوشند و کالا را به هر بها که خواهند مى فروشند و این سودجویى و گرانفروشى زیانى است بر همگان، و عیب است بر والیان. پس بایدت از احتکار منع نمود که رسول خدا(صلی الله علیه و آله )از آن منع فرمود.
اگر بخواهیم در عرصه اقتصاد و خصوصاً بازار که نمود آشکارى از فعالیتهاى اقتصاد در هر جامعهاى است، از اقدامات عملى حضرت آگاهى یابیم مى توانیم در دو زمینه زیر به این بحث بپردازیم:
1- اصل نظارت و بازرسى در بازار
2-اقدامات عملى حضرت در زمینه اجراى قوانین در بازار
1-اصل نظارت و بازرسى در بازار
بازارها از ابتداى تشکیل دولت اسلامى در مدینه توسط پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، تحت نظارت و مراقبت بود. پیامبر(صلی الله علیه و آله ) بر انبارى از طعام گذر کرد، دستش را در آن فرو برد رطوبتى در آن یافت، فرمود: صاحب طعام، این چیست؟ گفت یا رسولالله باران بر آن باریده پس فرمود: چرا آن را بر روى طعام نگذاشتهاى تا مردم آن را ببینند. هر که خیانت ورزد از ما نیست.(1)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، ضمن سپاس و تجلیل بی دریغ از حرکت عظیم، به هنگام، هوشمندانه و همراه با بصیرت مردم در انتخابات 12 اسفند، به تبیین تأثیرها و پیام های این حضور پرشکوه پرداختند و تأکید کردند: رأی اکثریت قاطع مردم در انتخابات مجلس نهم ، در واقع رأی به اصل نظام اسلامی و نشان دهنده اعتماد کامل آنان به نظام بود و همچون سیلی هوشیار کننده، افرادی را که درخصوص اصل نظام و آینده آن و مردم، در توهم و خیال پردازی بسر می بردند، بیدار، و حقیقت را آشکار کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حقیقتاً مردم عزیز کشور در این انتخابات سنگ تمام گذاشتند، افزودند: مردم در انتخابات 12 اسفند و در عرصه رویارویی با جبهه مخالفان، قدرت ناشی از ایمان و بصیرت خود را به میدان آوردند و با این حرکت عظیم ، طراحی های چندین ماهه معاندان را برای انتخاباتی بی رونق، نقش بر آب کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: حضور گسترده مردم در انتخابات در واقع جاری شدن رحمت الهی در کشور بود که به همین دلیل باید شکرگزار خداوند متعال بود و پیشانی سپاس را در مقابل این رحمت الهی، بر خاک سائید.
ایشان لازمه نزول رحمت الهی را فراهم کردن موجبات رحمت الهی دانستند و افزودند: ملت ایران با حضور در صحنه، بصیرت و ایستادگی خود، موجبات رحمت الهی را فراهم کرد که برای این توفیق نیز باید شکرگزاری کرد.
رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر تأکید کردند: با همه وجود از مردم عزیز ایران تشکر می کنم.
حضرت آیت الله خامنه ای از همه دست اندرکاران انتخابات مجلس نهم، بویژه شورای نگهبان که وظیفه ای سنگین و دقیق بر عهده دارد، قدردانی کردند و افزودند: در این انتخابات، دولت، وزارت کشور، مسئولان و دستگاههای امنیتی، دستگاههای تبلیغاتی و صدا و سیما واقعاً کار بزرگ و برجسته ای انجام دادند و توانستند این موضوع بسیار حیاتی را به بهترین وجه به سرانجام برسانند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي ضمن دستور براي تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي به رياست رئيس جمهور، اعضاي حقوقي و حقيقي اين شورا را تعيين كردند. رهبر انقلاب اسلامي آثار چشمگير شبكه جهاني اينترنت در ابعاد زندگي فردي و اجتماعي، لزوم برنامه ريزي و هماهنگي به منظور صيانت از آسيب هاي ناشي از آن، و بهره گيري حداكثري از فرصتها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفيد به مردم را از دلايل اصلي ضرورت تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي برشمردند و تأكيد كردند: اين شورا وظيفه دارد مركزي بنام مركز ملّي فضاي مجازي كشور ايجاد كند.
م تن حكم حضرت آيت الله خامنه اي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
گسترش فزاينده فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطاتي بويژه شبكهي جهاني اينترنت و آثار چشمگير آن در ابعاد زندگي فردي و اجتماعي، و لزوم سرمايه گذاري وسيع و هدفمند در جهت بهره گيري حداكثري از فرصت هاي ناشي از آن در جهت پيشرفت همه جانبه كشور و ارائه خدمات گسترده و مفيد به اقشار گوناگون مردم و همچنين ضرورت برنامه ريزي و هماهنگي مستمر به منظور صيانت از آسيب هاي ناشي از آن اقتضا مي كند كه نقطهي كانوني متمركزي براي سياستگذاري، تصميم گيري و هماهنگي در فضاي مجازي كشور بوجود آيد. به اين مناسبت شوراي عالي فضاي مجازي كشور با اختيارات كافي به رياستِ رئيس جمهور تشكيل مي گردد و لازم است به كليهي مصوبات آن ترتيب آثار قانوني داده شود.
اعضاي حقوقي اين شورا عبارتند از: رئيس جمهور(رئيس شوراي عالي)، رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس قوه قضائيه، رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، دبير شوراي عالي و رئيس مركز، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، وزير اطلاعات، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، فرمانده ني� �وي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و همچنين اعضاي حقيقي: حجج اسلام و آقايان: دكتر حميد شهرياري، دكتر سيّدجواد مظلومي، مهندس مسعود ابوطالبي، دكتر كاميار ثقفي، دكتر رسول جليلي، دكتر محمد سرافراز و مهندس عليرضا شاه ميرزايي مي باشند كه براي مدت سه سال تعيين ميشوند.
اين شورا وظيفه دارد مركزي به نام مركز ملّي فضاي مجازي كشور ايجاد نمايد تا اشراف كامل و به روز نسبت به فضاي مجازي در سطح داخلي و جهاني و تصميم گيري نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه كشور با اين موضوع از حيث سخت افزاري، نرم افزاري و محتوايي در چارچوب مصوّبات شوراي عالي و نظارت بر اجراي دق� �ق تصميمات در همه سطوح تحقق يابد. نكات اساسي در مورد وظايف شوراي عالي و مركز ملّي فضاي مجازي با تأكيد بر توجه جدّي به آن، در پيوست اين حكم ابلاغ مي گردد.
در پايان انتظار دارم، ضمن تسريع در تشكيل مركز ملّي فضاي مجازي، رئيس و اعضاي محترم شورا تلاش بايسته را در جهت دستيابي اين مركز به اهداف تعيين شده به كار برند. كليه دستگاههاي كشور موظف به همكاري همه جانبه با اين مركز مي باشند.
سيّدعلي خامنه اي
17/اسفند ماه/1390
صلوات هم نقش اثباتی دارد و هم نقش محوی. اینکه حضرت میفرمایند: هر یک صلوات وقتی در نامه عمل ثبت و ضبط میشود، ده حسنه نوشته میشود، نقش اثباتی است. از طرف دیگر حضرت در روایت دیگری میفرمایند، نقش محوی نیز دارد، یعنی نقش استغفار هم دارد .
روایت از امام عسکری (علیه السلام) منقول است که حضرت فرمودند:
زیاد به یاد خدا باشید، « اَکثِرُوا ذِکرَ اللهِ تَعالی»، این ذکر(یاد) به معنای ذکر درونی است، چون در جمله بعد دارد: «و ذِكْرَ الْمَوْتِ» و مرگ نیز فراموشت نشود، چون در این عبارت ذکر به معنای ذکر درونی است. ذکر در عبارت اوّل نیز به قرینه، به معنای یاد است، نه ذکر زبانی و این ذکر نقش سازنده دارد. حضرت میفرمایند: خدا یادت نرود، مرگ هم فراموش نشود. این دو سفارش، درونی بود؛ حضرت دو سفارش بیرونی هم فرموده اند.
در این نوشتار داستانها و حکایات جالبی از زبان آیه الله بهجت برای شما آماده کرده ایم که قطعا برای شما هم جذاب خواهد بود. البته برخی از این وقایع هم حکایاتی از خود این عالم ربانی است که از زبان اطرافیان و یا شاگردان آن بزرگوار تعریف می شود.
طبیعت حکایت طوری است که خودش شیرین است. حالا اگر داستان این حکایت نیز شیرین باشد به جذابیت آن افزوده خواهد شد.
حکایات اخلاقی غالبا از همین دسته اند. اما یک داستان اخلاقی وقتی اثر بیشتری می گذارد که گوینده آن نیز خودش اهل فن باشد. یعنی صاحب نفس باشد. بداند چه می گوید و به گفته هایش عمل کرده باشد.
ما تا کنون داستانهای زیادی از افراد گوناگون شنیده ایم. قطعا بسیاری از آنها برای ما جذاب و اثرگذار بوده است . اما اگر شما هم دقت کرده باشید داستانی را که دوست شما برایتان تعریف می کند با تعریف همین جریان از زبان استاد، بسیار متفاوت است.
قوم یهود، از اقوام نژاد سامی به شمار میروند. این نژاد را فرزندان سام، پسر نوح علیه السلام میدانند. نسل یهود از طریق حضرت یعقوب علیه السلام، به حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام میرسد. این قوم، همراه اقوام بابلی، آشوری و کنعانی، تا چهار هزار سال پیش از میلاد، در جزیرة العرب با هم میزیسته و به شبانی مشغول بودهاند و در این میان نامها و عنوانهای مختلفی یافتند.
قدیمیترین آنها «عبری» یا «عبرانی» است که آن را از ریشه «عبور» دانستهاند و منظور، عبور حضرت ابراهیم علیه السلام از رود فرات به سوی جنوب است، از نامهای دیگر، میتوان به قوم «یهود» که از نام «یهودا» یکی از فرزندان حضرت یعقوب گرفته شده است اشاره كرد؛ و همچنین نام «بنیاسرائیل» که به علت نسبت به حضرت یعقوب که «اسرائیل» لقب داشت، بدین نام معروف شدند..
مفهوم آخرالزمان در طول تاریخ یهود تحولات زیادی را گذرانده است. در كتاب هایی كه از آخرالزمان سخن به میان آمده، مطالبی مطرح شده كه از فرهنگهای بابلی، مصری، كنعانی، یونانی و ایرانی ریشه گرفته است. گروهی از كسانی كه در مجاورت بنیاسرائیل زندگی میكردند، به حیات پس از مرگ، به صورت زندگی در قبر عقیده داشتند. به همین دلیل، آنان همراه مردگان خود در گورها وسایل زندگی قرار می دادند تا در جهان دیگر از آنها استفاده كنند. برخی از پژوهشگران پنداشتهاند یهودیان اعتقاد به رستاخیز مردگان را از ایرانیان عهد باستان گرفته اند. به گفته آنان، این اعتقاد پس از بازگشت از بابل پدید آمد. ایرانیان عقیده داشتند در زمان آینده، پس از آنكه «سپنته مئنیو» خدای خیر و روشنایی بر هماورد خود «اَنْگْره مِئنیو» خدای شر و تاریكی پیروز شود و او را نابود كند، مردگان برخواهند خاست. (1)
تورات کتاب مقدس یهودیان است که همراه مجموعه کتب دیگر(کتاب مقدس عبری یا کتب عهد عتیق)، کتب مقدس یهود (تنخ) را تشکیل میدهد. این کتب به چهار دسته تقسیم میشود:
1. تورا یا تورات که مشتمل بر پنج سِفر پیدایش، خروج، لاویان، اعداد و تثنیه است.