پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ویدئو/پول تو جیبی آیت الله بهت رحمت الله علیه
نوشته شده در یک شنبه 29 تير 1393
بازدید : 1793
نویسنده : میثم حیدری

در این ویدیو که گذاشتیم حضرت آیت الله بهجت در حال امدن از

کلاس درس هستند که با یک طلبه روبرو شده و آن طلبه میگوید

که فردا قرار است به کربلا برود که حضرت آیت الله مکثی کرده

و مقداری پول از بین پولهای خود را به او میدهند جهت انداختن

به حرم حضرت ابوالفضل (ع).

مقدار این پول ها بسیار جای تامل دارد...(پول تو جیبی ایشان)

 

آیت الله بجهت رحمت الله علیه

 

حتما دانلود کنید و تماشا کنید بسیار دیدنی و زیباست..

نام فایل :آیت_الله_بهت_.mp4

حجم فایل :5.12 MB
آدرس فایل : 

 

 


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: آیت الله بهجت , کربلا , حضرت ابوالفضل , کمک آیت الله بهجت , فیلم , دانلود فیلم آیت الله بهجت , محمد تقی بهجت , آیت ا , , بهجت , عکس ایت الله بهجت ,



۱۲ توصیه برای استفاده بهتر از لیالی قدر
نوشته شده در شنبه 28 تير 1393
بازدید : 1812
نویسنده : میثم حیدری

 

شب عروج معنوی

۱۲ توصیه برای استفاده بهتر از لیالی قدر

 

به گزارش يا مهدي :
 

* با آمادگی معنوی وارد شب قدر شوید
در ماه رمضان هم - در همه روزها و شبها - دلهایتان را هرچه میتوانید با ذکر الهی نورانیتر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدّس لیلةالقدر آماده شوید، که: «لیلةالقدر خیر من الف شهر. تنزّل الملائکة والرّوح. فیها بإذن ربّهم من کل امر». شبی که فرشتگان، زمین را به آسمان متّصل میکنند، دلها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منوّر میکنند. شب سِلم و سلامت معنوی - سلامٌ هی حتّی مطلع الفجر - شب سلامت دلها و جانها، شب شفای بیماریهای اخلاقی، بیماریهای معنوی، بیماریهای مادّی و بیماریهای عمومی و اجتماعی که امروز متأسفانه دامان بسیاری از ملتهای جهان، از جمله ملتهای مسلمان را گرفته است! سلامتی از همه اینها، در شب قدر ممکن و میسّر است؛ به شرطی که با آمادگی وارد شب قدر شوید. ۱۳۷۶/۰۹/۰۵

* ساعات لیلةالقدر را مغتنم بشمارید
قدر لیلةالقدر را باید دانست، ساعات آن را باید مغتنم شمرد و کاری کرد که ان‌شاءاللَه قلم تقدیر الهی در شبهای قدر برای کشور عزیز و آحاد ملت ما تقدیری آن‌چنان که شایسته مردم مؤمن و عزیز ماست، رقم بزند. ۱۳۸۲/۰۸/۲۳

* از رذائل مادی خود را دور کنید
ما باید امیدوار باشیم، دعا کنیم و بکوشیم از این شبها[ی لیالی قدر] برای عروج معنوی خود استفاده کنیم؛ چون نماز معراج و وسیله‌ی عروج مؤمن است. دعا هم معراج مؤمن است، شب قدر هم معراج مؤمن است. کاری کنیم عروج کنیم و از مزبله مادی که بسیاری از انسانها در سراسر دنیا اسیر و دچار آن هستند، هرچه می توانیم، خود را دور کنیم. دلبستگی ها، بدخلقی ها - خلقیات غیرانسانی، ضدانسانی - روحیات تجاوزگرانه، افزون خواهانه و فساد و فحشا و ظلم، مزبله های روح انسانی است. این شبها باید بتواند ما را هرچه بیشتر از اینها دور و جدا کند. ۱۳۸۳/۰۸/۱۵
 
ادامه مطلب را مشاهده کنید...
___________________________________________________________________________________________________

با هديه اي خاص و بي نظير طرفتان را سورپريز كنيد

يك گردنبند زيبا وبي نظير ويژه ي جوانان ايراني

طراحي متفاوت و خيره كننده

پيشنهادي براي بهتر شدن

چشمها را خيره كنيد ....!!!

توضیحات بیشتر کلیک کنید

 

قيمت : 12600تومان 
قيمت : 10500 
تومان

 

خريد پستي           خريد پستي

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: رهبر , مراسم شب اول قد , امام خامنه ای , لیلة القدر ,



بازدید : 2198
نویسنده : میثم حیدری
امام چهارم حضرت سجاد علیه السلام در حدیثی زیبا درباره پاداش برآوردن حاجت برادر مومن و عیادت از او هنگام بیماری فرموده‌اند: بخدا سوگند، بر آوردن حاجت او را بيشتر از "دو ماه روزه پى در پى همراه با اعتكاف آن ماه‌ها،در ماه حرام" دوست دارم.
يا مهدي- امام زین‌العابدین علیه السلام در حدیثی که در کتاب ثواب‌الاعمال شیخ صدوق ذکر شده به بیان ثواب و پاداش برآوردن حاجت برادر مومن و یاری او در مقاطع گوناگون پرداخته‌اند و در پایان آن حدیث زیبا فرموده اند: كسى كه به هنگام بيمارى به عيادت برادر مومن خود برود، فرشتگان گرداگرد او را گرفته و براى او دعا مى‌كنند تا بازگردد و مى‌گويند: "پاك شدى و بهشت برايت پاك شد." 
بخدا سوگند، بر آوردن حاجت او را بيشتر از "دو ماه روزه پى در پى همراه با اعتكاف آن ماه‌ها، در ماه حرام،" دوست دارم.


 متن حدیث: 

و من عاده عند مرضه حفته الملائكه تدعوا له حتى ينصرف و تقول "طبت و طابت لك الجنه" و الله لقضاء حاجته احب الى الله من صيام شهرين متتابعين باعتكافهما فى الشهر الحرام.
 

:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: حديث , حديث روز , امام زين العابدين , حدیث , امام سجاد , حاجت برادر مومن , عیادت ,



بازدید : 1942
نویسنده : میثم حیدری

 به بهانه 7 صفر سالروز میلاد باب الحوائج؛


یکی از خلفای بنی عباس به دل درد شدیدی مبتلا شد. بختیشوع که از پزشکان ماهر آن زمان بود، بر بالین او رفت و پس از معاینه، معجونی درست کرد و به خلیفه داد....
يا مهدي - در هفتم ماه صفر سال 128 ق، هفتمین ستاره فروزان آسمان ولایت، روشنابخش شب تارِ زمینیان گردید و این سیاره خاکی را به نور وجودش «طور سینا» ساخت.

 پدر که مهرش را در دل می پروراند، او را «موسی» نامید تا با اعجاز «موسوی اش» کاخ فرعونیان را ویران سازد و مردمان رنج دیده را به وادی ایمن رساند. او که آستان ولایتش، پناهگاه شیعیان و «باب حوایج» دردمندان بود، با دستان پرکرامتش نهالِ سخاوت می کاشت و خشم را اسیر صبر خویش می ساخت. «عبد صالحی» که مهر توحید بر پیشانی و تسبیح خدا بر لب داشت. مردمان، صبوری اش را می ستودند و کاظمش می خواندند، ولی فرعونیان صلابتش را دیدند و تاب نیاوردند و در زندان، در محرابِ عبادت مسمومش کردند و جام شهادتش نوشاندند و به وصال معشوقش رساندند.

امام صادق علیه السلام به فرزند ارجمندش حضرت کاظم علیه السلام سخت عشق می ورزید و همواره او را درنگاه همگان می ستود و می فرمود: «سوگند به خدا من نور را در پیشانی موسی می نگرم؛ او از جان من است». روایت شده که شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید: چقدر فرزندت موسی را دوست داری؟ امام فرمود: «دوست داشتم غیر از موسی فرزندی نداشتم، تا هیچ کس در محبتم به او شریک نمی شد».

مفضل بن عمر می گوید: در خدمت امام صادق علیه السلام بودم که ناگاه نام فرزند خود موسی را که کودکی بیش نبود بر زبان آورد و فرمود: «این همان کودکی است که در خاندان، برای شیعیانمان از آن با برکت تر به وجود نیامده است». همچنین از علی بن جعفر نقل است که: پدرم هر گاه پیروان خاص و دوستان خالص خود را می دید می فرمود: «موسی را وصی و جانشین من بدانید که او فاضل ترین و بهترین فرزندان من است و پس از من حجت حق تعالی بر همه خلق خدا خواهد بود».

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: امام , موسی , کاظم , مشرق , خلیفه , عباسی ,



آموزش چگونه گذشتن از دنیا+ عکس در ادامه
نوشته شده در یک شنبه 26 آذر 1391
بازدید : 827
نویسنده : میثم حیدری
در بحرانی ترین لحظات جنگ ،وقتی زمان لازم برای بریدن سیم های خاردار وجود نداشت، تنها گزینه ی پیش روی رزمندگان، قرار گرفتن یک نیروی داوطلب بر روی سیم های خاردار بود، تا سایر رزمندگان پا بر روی بدن او گذاشته و از سیم خاردار بگذرند.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت يا مهدي،«جلیل محدثی فر» به تاریخ اول شهریور 1342  در مشهد مقدس به دنیا آمد. جلیل  در حالی که فرماندهی گردان یاسین لشکر5نصر را بر عهده داشت در دهم تیر ماه ۱۳۶۶ طی عملیات «نصر 4» ، در حالی که ذکر «یا زهرا(ص)» بر لب داشت، در منطقه عملیاتی«ماووت»  خلعت شهادت پوشید. تربت این شهید در گلزار شهدای «بهشت رضا(ع)» بلوک ۳۰ ، ردیف ۸۰ ، شماره ۱۲ قرار دارد.
تصویر زیر مربوط می شود به ایامی است که جلیل مسئولیت آموزش واحد تخریب «لشکر ۲۱ امام رضا» را بر عهده داشت و مشغول آموزش نحوه ی خوابیدن روی سیم خا ردار در مواقع اضطراری می باشد. این عکس به سال 1362  در منطقه ی فکه به ثبت رسیده است. 
در بحرانی ترین لحظات جنگ ،وقتی  زمان لازم برای بریدن سیم های خاردار وجود نداشت، تنها گزینه ی پیش روی رزمندگان، قرار گرفتن یک نیروی داوطلب بر روی سیم های خاردار بود، تا سایر رزمندگان پا بر روی بدن او گذاشته و از سیم خاردار بگذرند. رزمنده ی داوطلب معمولا بر اثر جراحات وارده به واسطه ی سیم خاردار، یه شهادت می رسید.  راستی چه کسانی می توانستند به چنین انتخاب سترگی دست بزند، جز آنان که از سیم خاردارِ تفس خود عبور کرده بودند.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: جبهه , تخریب , سیم , خاردار ,



زندگينامه امام محمد باقر(ع)
نوشته شده در یک شنبه 26 آذر 1391
بازدید : 884
نویسنده : میثم حیدری

 

تاريخچه‌‌اي از زندگي امام پنجم عليه السلام

 

نام: امام محمد باقر (ع)

القاب: باقر – باقر العلوم

كنيه: ابو جعفر

نام پدر: علي ابن الحسين(ع)

نام مادر: ام عبدالله

تاريخ تولد: سوم صفر سال 57 هجري در شهر مدينه چشم به جهان گشودند

دوران امامت: 18 سال

مدت عمر: 57 سال 

خلفاي غاصب معاصر:

1-وليدبن عبدالملك،2-سليمان بن عبدالملك،3-عمربن عبدالعزيز،4- يزيد بن عبدالملك،4- يزيد بن عبدالملك،5- هشام بن عبدالملك 

تاريخ شهادت: 7 ذيحجه سال 14 هجري در شهر مدينه

مرقد شريف: قبرستان بقيع شهر مدينه كشور عربستان


گزيده‌اي‌از سخنان آن بزرگوار
 :تو را به 5 چيز سفارش مي‌كنم:1- اگر مورد ستم واقع شدي ستم مكن2-اگر به تو خيانت كردند خيانت مكن 3-اگر تكذيب كردند،خشمگين مشو4-اگر مدحت كنند شاد مشو 5-اگر نكوهشت كنندبيتابي مكن.

 



 

 

معرفی امام محمد باقر (ع)

 

يا مهدي :امام محمد باقر (ع) در روز جمعه یا دوشنبه یا سه شنبه غره ماه رجب یا سوم ماه صفر سال 57 هجری یا به روایتی دیگر سال 56 هجری، در مدینه به دنیا آمد و در روز دوشنبه هفتم ذی حجه یا ربیع الاول و یا ربیع الاخر سال 114 هجری، در همان شهر بدرود حیات گفت. بنابراین، آن حضرت 57 سال در این جهان زیست. از این مدت چهار سال با جدش امام حسین (ع) و پس از وی 35 سال با پدرش زندگی کرد و هیجده سال بقیه عمرش را به تنهایی به سر برد. بنابر روایتی که در کافی از قول امام صادق (ع) نقل شده است، وی 19 سال و دو ماه بیش از پدرش زیسته است و در همین دوران، مامت شیعیان را عهده دار بوده است. امام باقر (ع) در مدت امامت خود چند صباحی از خلافت ولید بن عبد الملک و نیز خلافت سلیمان بن عبد الملک و عمر بن عبد العزیز و یزید بن عبد الملک را درک کرد و سرانجام در روزگار خلافت هشام بن عبد الملک وفات یافت. در کتاب اعلام الوری نیز همین قول آمده که با آنچه بعدا خواهیم گفت، صحیح می نماید. ابن شهر آشوب در مناقب نوشته است:


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: زندگينامه امام محمد باقر(ع) , ولادت امام باقر , عكس , ولادت , يا مهدي , تولد امام باقر ع ,



بازدید : 894
نویسنده : میثم حیدری

 

چهاردهم آذر سال 1359 است؛

آیت‌الله خامنه‌ای، خطیب جمعه‌ی تهران، این‌طور شروع می‌کنند که:

«ديروز روز بيست‌وپنجم محرّم الحرام و بنا به روايت معروف‌تر، سالگرد شهادت امام سجاد بود. لازم است امام سجادعليه‌السّلام را بهتر بشناسيم. آن غبار غليظى و ابر ضخيمى كه بر روى چهره‌ى منوّر اين بزرگواران در طول زمان كشيده شده است، بايد برطرف شود و مردم چهره‌ى منوّر اين پيشوايان الهى عظيم‌الشأن را بهتر بنگرند...»

و کلّ خطبه‌ی اول را اختصاص می‌دهند به غبارروبی از این قطعه‌ی مهم تاریخ. از مبارزه‌ی سی و چهارساله‌ی امام براى حفظ جريان اسلام اصيل و مكتبى و واقعى گفتند و...

اما در انتهای خطبه، لحن صحبت عوض می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه اي , رهبر , روضه رهبر , امام سجاد , درس گرفتن , ,



بازدید : 1033
نویسنده : میثم حیدری
در حرم مطهر عسكريين(ع) كه بصورت شش‌گوشه ساخته شده، علاوه بر دو امام هادي (ع) و حسن عسكري (ع)، حضرت نرجس(ع) همسرگرامي امام يازدهم و مادر گرامي امام عصر(عج)، حضرت حكيمه(ع)، دختر امام جواد(ع)، امامزاده حسين فرزند امام هادي(ع) و تعدادي ديگر از اهل بيت(ع) دفن شده‌اند.

به گزارش يا مهدي، دو امام دهم و يازدهم، پس از شهادت‌شان در دوران حصر امنيتي در منزل‌شان به خاك سپرده شدند و تا سال‌ها شيعيان براي زيارت به اين خانه مي‌آمدند؛ اين خانه دركنارمسجدي بود كه گويند محل نماز خواندن آن دو امام (ع) بود و وقتي كه در اين خانه بسته بود شيعيان در پشت پنجره خانه تجمع مي‌كردند وآن حضرات را زيارت مي‌كردند و سپس به اين مسجد مي‌رفتند و نماز زيارت مي‌خواندند. در سال 1285هجري قمري، ناصرالدين‌شاه دستور داد تا گنبد حرم مطهر را طلاكاري كنند كه اين امر بر روي گنبد نيز نوشته شده است.

مزار مطهر حضرت نرجس(ع)، همسر امام حسن عسكري(ع) و مادر گرامي حضرت مهدي(عج)، در پشت ضريح امام حسن عسكري(ع) قرارگرفته و پس از زيارت دو امام همام، زيارت اين بانوي بزرگ، استحباب دارد.

حضرت حكيمه(ع)، دختر امام جواد(ع) و عمه امام حسن عسكري(ع) نيز از زنان پرهيزگار دوران خويش بود وآن حضرت حرمت فراواني نزد برادرش امام هادي(ع) و برادرزاده‌اش امام حسن عسكري(ع) داشت. وي شاهد تولد امام عصر(عج) بوده و او را در قنداق پيچيده به نزد امام حسن عسكري(ع) آورد. مزار شريف اين بانوي پرهيزگار، پايين پا و چسبيده به ضريح عسكريين(ع) است. حكيمه خاتون در سال260هـ ق درگذشت.

حضرت حسين بن علي الهادي (ع) نيز سيدي جليل‌القدر و عظيم‌الشأن بوده و در بعضي از روايات، از امام حسن عسكري(ع) و برادرش حسين بن علي به سبطين تعبير شده است وآنان را به اجداد طاهرشان يعني امام حسن(ع) و امام حسين(ع) تشبيه كرده‌اند. همچنين در روايتي آمده است كه صداي حضرت حجت(عج) شبيه صداي عموي‌شان حسين بوده است.ايشان از زاهدان و عابدان روزگار بوده و به امامت برادر خود به عنوان امام يازدهم شيعيان اعتراف داشته است.

به گزارش مشرق، تصاوير زير، ساعاتي پيش و پس از پايان اتمام ساخت ضريح مطهر امامين عسگريين(ع) منتشر شده است:


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , عکس/فیلم , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: ضريح , شش گوشه , حرم , سامرا , امامين , عسکريين , هادي , علي النقي , حسن , عسکري , حضرت , عسگري , امام , زمان , حکيمه , خاتون , نرجس , مشرق ,



درد و دل با امام زمان
نوشته شده در جمعه 17 آذر 1391
بازدید : 844
نویسنده : میثم حیدری

 

آقا جان :من خیلی کوچکتر از آنم که بخواهم چیزی بگویم ولی می خواهم حرف دلم را بشنویدمنی که غرق در گناهم ولی با این حال دلی دارم پر ز شور و شوق وصال ؛و رسیدن به آزادی.

آقا جان؛هوای شهرمان را دود و دم گناه گرفته بوی غربت در کوچه های شهرمان پیچیده؛ دلهای مردم شهر سیاه شده دیگر اثری از دلهای پاک نیست دیگر کسی به فکر دیگری نیست گذشت آن زمان که همسایه به فکر همسایه اش بود و از تمام احوال او خبر داشت ولی دریغ که اکنون همسایه، همسایه اش را نمی شناسد چه رسد که از احوال او جویا شود .

 

آقا جان؛ در این شهر همه با هم غریبه اند، هر کس سرش به کار خود است و در پی اندوختن متاع دنیا، همه در تلاش هستند ، صبح تا شب به دنبال یک چیز می دوند چیزی که در شهرمان حرف اول را می زند،پول.آری پول است که دیگر حرفی برای کسی باقی نگذاشته است و مردم برای بدست آوردنش از هیچ کاری دریغ نمی کنند آنها حاضرند برای بدست آوردن پول دل ها را بشکنند، قلب ها را به درد بیاورند، زندگی ها را نابود کنند !

 

آقا جان؛ شرم می کنم از گفتنش ولی آنها حاضرند به خاطر بدست آوردن دنیا هر چیزی را از دست بدهند حتی حاضرند قلب شما را به درد بیاورند و دل شما را از دست بدهند و کسی نیست تا به آنها بگوید: ای جاهلان لباس آخرت جیب ندارد اینها را برای چه اندوخته اید؟

 

آقا جان؛ نمی دانم چه بگویم ولی همین مردم با این همه ظلم و ستمی که در حق خود و دیگران روا می دارند در محافلی که نام شما برده می شود می آیند تا خودی نشان دهند ناله سر می دهند و گریه می کنند تا خود را منتظر تر از بقیه نشان دهند ولی آقا جان اینان

 تا کی می توانند شخصیت کاذب خود را حفظ کنند؟

 

آقا جان؛ما همه به امید روزی هستیم که شما بیایید و تمام پرده ها کنار رود و چهره ی واقعی دروغ گویان بر مردم آشکار شود.

 

                                                       اللهم عجل لولیک الفرج

                                                                 یا حق 

 

منبع


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: درد و دل با امام زمان , امام زمان , ,



زندگی نامه آیت الله سید حسن مدرس + ادامه
نوشته شده در پنج شنبه 9 آذر 1391
بازدید : 700
نویسنده : میثم حیدری
زندگى و اخلاق و رفتار و نیز جهت گیرى هاى سیاسى و اجتماعى و براى مشتاقان حق و حقیقت نمونه خوبى است
خبر گزاري يا مهدي :
~/Image/PDF/2012/2/439_634640680936574402_s

(در صورت مشاهده بهم ریختگی در متن از مرورگر دیگری استفاده کنید)

فقیه مجاهد و عالم پرهیزگار آیه الله سیدحسن مدرس یكى از چهره هاى درخشان تاریخ تشیع بشمار مى رود كه زندگى و اخلاق و رفتار و نیز جهت گیرى هاى سیاسى و اجتماعى و براى مشتاقان حق و حقیقت نمونه خوبى است . او موقعیت خود را سراسر در راه اعتلاى اسلام نثار نمود و در جهت نشر حقایق اسلامى و دفاع از معارف تشیع مردانه استوار ماند
 .

همان گونه بود كه مى گفت و همانطور گفت كه مى بود. سرانجام به موجب آنكه با عزمى راسخ چون كوهى استوار در مقابل ستمگران عصر به مقابله برخاست و سلطه گرى استعمارگران را افشا نمود جنایتكاران وى را به ربذه خواف تبعید نمودند و در كنج عزلت و غریبى این عالم عامل و فقیه مجاهد را به شهادت رسانیدند .

این نوشتار اشاره اى كوتاه به زندگى ابرمردى است كه بیرق مبارزه را تنها در تنگنا به دوش كشید و شجاعت تحسین برانگیزش چشم بداندیشان و زمامداران خودسر را خیره ساخت و بیگانگان را به تحیر واداشت . اگر ما به ذكر نامش می پردازیم و خاطره اش را ارج مى نهیم بدان علت است كه وى پارسایى پایدار و بزرگوارى ثابت قدم بود كه لحظه اى با استبداد و استعمار سازش نكرد و در تمامى مدت عمرش ساده زیستى ، تواضع ، قناعت و به دور بودن از هرگونه رفاه طلبى را شیوه زندگى خویش ساخت و از طریق عبادت و دعا و راز و نیاز با خدا، كمالات معنوى را كسب كرد .

 


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: زندگي نامه شهيد آيت الله مدرس , مدرس , شهيد مدرس , آيت الله مدرس , مرد دين و اخلاق , شهيد مدرس , آويني ,



بازدید : 688
نویسنده : میثم حیدری

يا مهدي : دو روز است که از عاشورا گذشته

و دو ماه است که شعله‌ی جنگ تحمیلی برافروخته شده.

ملت ایران، در عاشورای امسال، مظلومیت و جان‌فشانی جوانان خود را دیدند و بر مظلومیت اباعبدالله گریستند.

امام جمعه‌ی تهران که نماینده‌ی امام در شورای عالی دفاع هم هست، مرتب در جبهه‌هاست.

سینه پُر است.

باید این دردها را به مردم گفت؛

نه آنکه دلسرد شوند، تا مشت‌های خود را محکم کنند و در میدان بمانند.

جمعه شده،

مردم آمده‌اند نماز

صدای باصلابت آیت‌الله خامنه‌ای رنگ غم دارد.

غم حسینعلیه‌السلام گره خورده است با خون دل مردم و پیرجماران.

اینگونه شروع می‌کنند که:

«من در روز دوازدهم محرم چه بگویم؟...»

 


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: خطبه‌ی جانسوز و دلسوزانه‌ی آیت‌الله خامنه‌ای , دو روز پس از عاشورا , عاشورا , امام خامنه اي , رهبر , روضه رهبر , خطبه رهبر , آقاي خامنه اي , يا مهدي ,



آیین‌های احیا شده در عزای حسینی/
نوشته شده در شنبه 4 آذر 1391
بازدید : 767
نویسنده : میثم حیدری

 

گزارش خبری/
آیین‌های احیا شده در عزای حسینی/ "پامنبری" سنتی ماندگار از صدها سال پیش
ابرکوه - خبرگزاری مهر: "پامنبری"؛ سنت عزاداری صد ساله نصرت آبادی ها در حالی ادامه پیدا کرده که در شهر ابرکوه سالها است به دست فراموشی سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ابرکوه به واسطه تاریخ کهن خود آداب و سنن بسیاری دارد و عزاداری های محرم نیز از این امر استثنایی نیست.

یکی از سنت های عزاداری که در شهر ابرکوه فراموش شده است؛ در منطقه نصرت آباد ابرکوه با گذشت بیش از 100 سال و علیرغم تعطیلی چند ساله، باز هم اجرا می شود.

"پا منبری" که در ابرکوه به نام "ذکر خوانی" معروف بوده در نصرت آباد با نسخه ای اجرا می شود که بنا به گواهی تاریخی که بر روی صفحات این نوحه نامه نقش بسته، بیش از 100 سال قدمت دارد.

این نسخه به گفته مداحان، نسل به نسل گشته و به پامنبری خوان های امروز رسیده است.

زمانی که روحانی قصد روضه خواندن داشته است، جمعی شروع به خواندن پامنبری می کنند و طریقه آن به این صورت است که چند نفر در کنار همدیگر و نزدیک منبر نوحه های مخصوص را با صوتی حزین می خوانند و همراه با خواندن ابیات، دست راست را بر پای راست می کوبند و مردم هم در جواب، بیتی را ادا می کنند.

نوحه ها شامل نوحه های مرتبط با روز عاشورا و وقایع آن و همچنین شخصیت شهدای این روز، مانند حضرت علی اکبر،علی اصغر و... است.

با حضور روحانی روضه خوان، خواندن متوقف می شود و بعد از پایان روضه یک روحانی و در فاصله ای که به آمدن روضه خوان بعدی مانده است، دوباره پامنبری خوانده می شود و اشعار آن متناسب با روضه روحانی قبل از آن است، مثلأ اگر روضه خوان قبلی روضه حضرت علی اکبر خوانده شده باشد، پا منبری خوانده شده بعد از آن نیز نوحه های آن حضرت است.

"حسین حیدری" مداح 62 ساله نصرت آباد که یکی از پیرغلامان این سنت حسینی است در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از هشت سالگی به یاد دارم که افرادی مانند "کربلایی محمد حیدری"، "مراد حیدری"، "محمد حیدری" و...پا منبری می خواندند و خواندن آنها نیز به همین سبک فعلی بود که در فاصله بین آمدن روضه خوان ها، نوحه روضه قبل از آن را می خواندند.

وی افزود: فقط چند سال محدود این سنت تعطیل بوده که باز با همت مردم شروع شده و با استقبال روبرو شده است. نوحه های ما بر اساس نسخه ای قدیمی است که قدمت آن به 103 سال می رسد.

"علی مراد رمضانی" یکی دیگر از مداحان پامنبری خوان، صحبت را ادامه می دهد: این نسخه از مرحوم "محمد حیدری" به دست من رسید و ایشان چون علاقه خاص مرا به این کار دیدند به من گفتند که اگر این کار را بعد از مرگ من ادامه دهی، این نسخه را به تو می دهم و چنین شد.


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: روستاي نصرت آباد محله ي ابركوه , پا منبري نصرت آبادي ها , پا منبري نصرت آباد , روستاي نصرت آباد , نصرت آباد ابركوه , نصرت آباد در ابركوه , نصرت آباد پامنبري , ,



بازدید : 660
نویسنده : میثم حیدری

 به یاد فریاد «یا اخا ادرک اخاک»

اباالفضل(ع) مشک آب را پر مى‌کند که براى خیمه‌ها ببرد. در این‌جا هر انسانى به خود حق مى‌دهد که یک مشت آب هم به لب‌هاى تشنه خودش برساند؛ اما او در این‌جا وفادارى خویش را نشان داد و آب را روى آب ریخت و بیرون آمد.

يا مهدي - امروز روز تاسوعای حسینی است و فریاد «یا عباس» بر کوی و هر برزنی به گوش می‌رسد. در 11 سال پیش در چنین روزی، روز تاسوعای حسینی با روز جمعه مصادف شده بود که مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امامت نماز جمعه آن روز تهران(26 فروردین) را برعهده داشتند، معظم‌له در خطبه اول نماز جمعه به ذکر مصیبت ابالفضل العباس(ع) پرداختند که مشروح آن در ادامه می‌آید:

*امروز، روز تاسوعاست

امروز، روز تاسوعاست و رسم بر این است که در این روز، گویندگان و نوحه‌سرایان، راجع به شهادت ابالفضل العبّاس روضه بخوانند، آن‌طور که از مجموع قراین به دست مى‌آید، از مردان رزم‌آور - غیر از کودک شش ماهه، یا بچه یازده ساله - ابالفضل العبّاس آخرین کسى است که قبل از امام حسین به شهادت رسیده است؛ و این شهادت هم باز در راه یک عمل بزرگ - یعنى آوردن آب براى لب‌تشنگان خیمه‌هاى اباعبداللَّه الحسین - است. در زیارات و کلماتى که از ائمه علیهم‌السّلام راجع به ابالفضل العبّاس رسیده است، روى دو جمله تأکید شده است: یکى بصیرت، یکى وفا.

*ویژگی بارز حضرت عباس(ع)

بصیرت ابالفضل العبّاس کجاست؟ همه یاران حسینى، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او بصیرت را بیشتر نشان داد، در روز تاسوعا، مثل امروز عصرى، وقتى که فرصتى پیدا شد که او خود را از این بلا نجات دهد؛ یعنى آمدند به او پیشنهاد تسلیم و امان‌نامه کردند و گفتند ما تو را امان مى‌دهیم؛ چنان بر خورد جوانمردانه‌اى کرد که دشمن را پشیمان کرد، گفت: من از حسین جدا شوم؟! واى بر شما! اف بر شما و امان‌نامه شما!

نمونه دیگرِ بصیرت او این بود که به سه نفر از برادرانش هم که با او بودند، دستور داد که قبل از او به میدان بروند و مجاهدت کنند؛ تا اینکه به شهادت رسیدند. مى‌دانید که آنها چهار برادر از یک مادر بودند: ابالفضل العبّاس - برادر بزرگتر - جعفر، عبداللَّه و عثمان. انسان برادرانش را در مقابل چشم خود براى حسین‌بن‌على قربانى کند؛ به فکر مادر داغدارش هم نباشد که بگوید یکى از برادران برود تا این‌که مادرم دلخوش باشد؛ به فکر سرپرستى فرزندان صغیر خودش هم نباشد که در مدینه هستند؛ این همان بصیرت است.

*وفاداری حضرت ابالفضل‌العباس(ع) در کجا نمایان شد


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: رهبر , عباس , تاسوعا , محرم , مشرق , روضه رهبر , امام خامنه اي , روزه آقاي خامنه اي ,



اس ام اس عاشورا و تاسوعای حسینی
نوشته شده در جمعه 3 آذر 1391
بازدید : 635
نویسنده : میثم حیدری


اس ام اس تاسوعا اس ام اس عاشورا - radsms

آرشیو کامل اس ام اس های محرم

نام معشوق مبر نزد من از عشق مگو

عشق دیریست که در پیچ و خم عباس است

هر چه داریم همه از کرَم عباس است

خلقت جنت حق لطف کرم عباس است

.

.

.

اس ام اس تاسوعا

نهمین روز محرّم الحرام، تاسوعای حسینی

روز یقین و وفاداری، بر شیعیان جهان تسلیت باد . . .

.

.

.

اس ام اس عاشورا

ای آن که غمت مسئله آموز من است

شور غم تو در دل پرسوز من است

روزی که حسین! بر تو من گریه کنم

سوگند به تو که بهترین روز من است

عاشورای حسینی تسلیت باد

.

.

.

و عین

حرف اول عشق است

مثل

حرف اول عاشورا …

.

.

.

متن برای عاشورا

یا حسین:

سرخی شهادت تو ناپیدا بود

عشق تو اما م کربلا ز یبا بود

تنها سبب زندگی دین قطعاً

پیغام نماز ظهر عاشورا بود

.

.

.

بسیار گریست تا کی بی تاب شد آب

خون ریخت ز دیدگان خوناب شد آب

از شدت تشنه کامی ات ای سقّا

آن روز ز شرم روی تو آب شد آب . . .


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , اس ام اس , ,
:: برچسب‌ها: عاشورای حسینی , پیامک محرم , پیامک مخصوص محرم , پیامک , نایب , محرم , پیامک ویژه , محرم , يا مهدي ,



بازدید : 643
نویسنده : میثم حیدری

يا مهدي :  پژوهشکده مهدویت در کتاب «مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» به برخی از شبهات این گونه پاسخ می‌دهد:

چه کار کنم که آقا را ببینم و با ایشان صحبت کنم؟

- واقعیت این است که هیچ نسخه‌ای نداریم که به طور حتم سبب شود آدمی در خواب یا بیداری امام زمان(عج) را ببیند و با او صحبت کند، البته اشتیاق به دیدن امام زمان(عج) بسیار خوب است و می‌تواند سبب خیلی از خوبی‌ها شود، ولی باید پذیرفت که الان زمان غیبت است و جز در مواردی که مصلحت باشد، دیداری – در خواب یا بیداری – رخ نمی‌دهد، گر چه همیشه جای امیدواری هست، به ویژه در مکان‌هایی مانند جمکران که منسوب به امام زمان(عج) است؛ مهم این است که خود حضرت(عج) از ما عمل شایسته و خدایی می‌خواهد و از این که به وظایف الهی خود عمل کنیم، خوشحال می‌شود و این سبب نزدیکی بیشتر ما به آن حضرت می‌شود، هرچه به او نزدیک‌تر شویم، از وجود او بهره بیشتری خواهیم برد.

نکته مهم و قابل توجه دیگر این است که فردی به نام «احمد بن ابراهیم»، مشتاق دیدار امام زمان(عج) بود و چون در دوران غیبت صغری زندگی می‌کرد، به دومین نایب خاص امام زمان (محمد بن عثمان عمروی) عرض کرد: «من اشتیاق زیادی برای دیدن امام زمان دارم».

نایب خاص فرمودند: «به خاطر این شوق، خداوند به شما اجر بدهد و ان‌‌شاء‌الله امام را ببینی، امام زمان در غیبت است. پس اصرار به دیدار نکن و با خواندن زیارت‌نامه متوجه ایشان شوید».

چنان که ملاحظه می‌کنید نایب خاص امام عصر(عج)، احمد بن ابراهیم را از اصرار به ارتباط ظاهری منع و او را به ارتباط معنوی راهنمایی می‌کند.

بنابراین بهتر است انسان بیشتر به دنبال ارتباط معنوی باشد و با خواندن دعاها و زیارت‌نامه‌های امام زمان (عج) متوجه ایشان شود، علاوه بر این با صدقه دادن برای سلامت امام عصر(عج) و صدقه دادن از طرف ایشان می‌توانید ارتباطی نزدیک‌تر داشته باشید.

راه‌های دیدار امام زمان(عج) و درک دولت مهدوی


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: راه‌های دیدار امام زمان , يامهدي , تبادل بنر , چكونه اماز زمان را ببنيم ,



تعداد صفحات : 12
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد