پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سالروز ازدواج علی (ع) وفاطمه (س) مبارکباد
نوشته شده در سه شنبه 25 مهر 1391
بازدید : 471
نویسنده : میثم حیدری

به بهانه پیوند مهر و ماه ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(ع) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می کرد. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی، و بهشتیان به...


به بهانه پیوند مهر و ماه
ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(ع) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می کرد. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی، و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.

فاطمه زهرا علیهاالسلام دختر پیغمبر اكرم و از دوشیزگان ممتاز عصر خویش بود. پدر و مادرش از اصیل ترین و شریف ترین خانواده های قریش بودند. از حیث جمال ظاهری و كمالات معنوی و اخلاقی از پدر و مادر شریفش ارث می برد. و به عالیترین كمالات انسانی آراسته بود.

شخصیت و عظمت پیامبر اكرم روز به روز در انظار مردم بالا می رفت و قدرت و شوكت او زیادتر می شد به همین علت دختر عزیزش زهرا (علیها السلام) همواره مورد توجه بزرگان قریش و رجال با شخصیت و ثروتمند قرار داشت هر از چندگاه از او خواستگاری می كردند اما پیامبر با خواستگاران طوری رفتار می كرد كه می پنداشتند مورد غضب پیامبر قرار گرفته اند.

رسول خدا فاطمه را برای علی (علیه السلام) نگاه داشته بود و مایل بود از جانب او پیشنهاد شود. پیامبر از جانب خدا مأمور بود كه نور را با نور به ازدواج در آورد.

علی علیه السلام می فرماید: حدود یك ماه طول كشید و من خجالت می كشیدم با پیغمبر درباره فاطمه صحبت كنم، ولی گاهی كه خلوت می شد می فرمود: یا علی چه همسر نیكو و زیبائی نصیبت شد؟ بهترین زنان عالم را تزویج تو كردم.

پیشنهاد به علی (ع):

اصحاب رسول خدا احساس كرده بودند كه پیغمبر اكرم تمایل دارد فاطمه (علیها السلام) را با علی پیوند ازدواج دهد، ولی از جانب علی پیشنهادی نمی شد. یك روز عمر و ابوبكر و سعد بن معاذ و گروهی دیگر كه پیامبر تقاضای ازدواج آنها را رد كرده بود در مسجد گرد آمده بودند و از هر دری سخن می گفتند. در این بین سخن از فاطمه به میان آمد. ابوبكر گفت: مدتی است كه اعیان و اشراف عرب فاطمه علیهاالسلام را خواستگاری می نمایند اما پیغمبر اكرم پیشنهاد احدی را نپذیرفته و در جوابشان می فرماید: تعیین همسر فاطمه با خداست.برای همه روشن بود كه خدا وپیغمبر، فاطمه را برای علی علیه السلام نگاه داشته اند. سپس به «عمر» و «سعد بن معاذ» گفت: حاضرید به اتفاق هم نزد علی برویم و جریان را برایش تشریح كنیم و اگر به ازدواج مایل بود همراهیش كنیم؟! آنها از این پیشنهاد استقبال و او را در این كار تشویق كردند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: سالروز ازدواج امام علي (ع) , سالروز ازدواج , ازدواج , سلملن فارسي , حديث ,



بازدید : 375
نویسنده : میثم حیدری

 

همزمان با سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع)
پیکرهای 29 شهید گمنام سراسر کشور را عطرافشانی می‌کند

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز شهادت حضرت جواد‌الائمه(ع) پیکرهای مطهر 29 شهید گمنام دفاع مقدس در استان‌های تهران، ایلام، اصفهان، گلستان، کردستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری تشییع و خاکسپاری می‌شود.

خبرگزاری فارس: پیکرهای 29 شهید گمنام سراسر کشور را عطرافشانی می‌کند

 

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، به مناسبت سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) پیکرهای مطهر 35 شهید دوران دفاع مقدس که طی سه ماه گذشته توسط گروه‌های جستجوی کمیته مفقودین و مساعدت گروه پاکسازی میادین مین تفحص شده‌اند، در 19 نقطه و 12 استان کشور تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: شهيد گمنام , شهيد , پيكر شهداي گمنام , تشيع شهداي گمنام ,



شهادت حضرت امام جواد تسليت باد
نوشته شده در یک شنبه 23 مهر 1391
بازدید : 358
نویسنده : میثم حیدری

 

 


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , عکس/فیلم , ,



«فتنه آخرالزمان» از زبان مرحوم آیت‌الله بهجت
نوشته شده در چهار شنبه 19 مهر 1391
بازدید : 457
نویسنده : میثم حیدری

 در محضر بهجت‌العرفا-8

«فتنه آخرالزمان» از زبان مرحوم آیت‌الله بهجت

خبرگزاری فارس: بارها شنیده‌ایم که بزرگان دین به ما فرموده‌اند برای در امان ماندن از فتنه‌های آخرالزمان دعا کنید. مگر در آخرالزمان چه فتنه‌ای سراغ مؤمنان خواهد آمد؟ آیت‌الله العظمی بهجت(ره) به این سؤال پاسخ داده است.

خبرگزاری فارس: «فتنه آخرالزمان» از زبان مرحوم آیت‌الله بهجت

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) در کتاب «پرسش‌های شما، پاسخ‌های آیت‌الله بهجت» به پرسش‌هایی از قبیل چرایی غیبت امام زمان علیه‌السلام، فتنه آخرالزمان و نحوه مقابله با آن پاسخ گفته‌اند که مشروح آن در پی می‌آید:

1- چرا امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه غایب هستند و ما از فیض حضورشان محرومیم؟

- سبب غیبت امام زمان (عج) خود ما هستیم! وگرنه اگر ظاهر شود چه کسی او را می‌کشد؟ آیا جن آن حضرت را می‌کشد؟ یا قاتل او انسان است؟!

ما از پیش، امتحان خود را پس داده‌ایم که چگونه از امام تحفظ و یا اطاعت می‌کنیم، و یا این که او را به قتل می‌رسانیم! انحطاط و پستی انسان به قدری است که قوم حضرت صالح (ع) ناقه صالح را با اینکه وسیله ارتزاق و نعمت آن‌ها بود، پی کردند، چنان که قرآن کریم درباره آن می‌فرماید: «وَلَکُمْ شِرْبُ یَوْمٍ مَّعْلُومٍ» یعنی یک روز، آب سهم شما باشد و روز دیگر سهم آن، و روزی که آب چاه را می‌خورد در عوض به آنها شیر می‌داد!


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: حضرت آقاي بهجت , بهجت , آقاي بهجت , چرا امام زمان نمي آيند , فتنه هاي آخر الزمان ,



سنت‌شكني رهبری به احترام پیامبر(ص)
نوشته شده در سه شنبه 18 مهر 1391
بازدید : 440
نویسنده : میثم حیدری
شيوه معظم له بر اين است كه قبل از آغاز هر جلسه درس به قرائت و شرح موجزي از يك روايت به ترتيب ابواب كتاب الشافي (شرح كوتاهي بر اصول كافي) مي‌پردازند. اين بار اما رهبر معظم به حرمت نبي مكرم اسلام(ص) سنت شكني كردند.
به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب مطابق روال همیشگی شان در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود و قبل از آغاز درس، به بیان روایتی از امام باقر(ع) پرداخته و فرمودند: «این بابی است که ایشان (شیخ کلینی صاحب کتاب کافی) باز کردند با عنوان مواعظ رسول الله(ص).»

 
متن روايت به همراه ترجمه و شرح مختصر رهبر معظم انقلاب:عن الباقر عليه السلام: «سمعت جابر بن عبد اللّه يقول: إنّ رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله و سلم مرّ بنا ذات يوم و نحن في نادينا «۱» و هو على ناقته، و ذلك حين رجع من حجّة الوداع.

مي‌فرمايد جمع شده بوديم، مشغول گفتگو بوديم و حضرت سوار بر شترشان از كنار ما عبور مي‌كردند. و اين زماني بود كه حضرت از حجة الوداع باز مي‌گشت. مشخص مي‌شود كه از آخرين سخنان و وصاياي حضرت است.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: رهبری , سنت شکنی , پیامبر , مشرق ,



شهیدی که از گوشت خروسش نخورد + تصاویر
نوشته شده در سه شنبه 18 مهر 1391
بازدید : 421
نویسنده : میثم حیدری

 گفتگو با مادر شهید اکبر ترابیان/1


یکی از دوستانش با هزار ترس و لرز گفت: اکبر راستش ماشين زد به خروست، ما هم ديديم دارد جان مي‌دهد سرش را برديم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، خانم فرانگیس صمدتاری مادر شهید اکبر ترابیان از فرماندهان گمنام تخریب استاین بار خدا روزی مان کرد تا گفتگویی انجام دهیم در مورد شخصیت شهید ترابیانقرار مصاحبه را با خواهر این شهید بزرگوار گذاشتم و خانواده ایشان با گشاده رویی درخواستم را پذیرفتندخانم صمدتاری بسیار خوش برخورد و خوش صحبت بودند به طوری که با توجه به اینکه من اولین بار بود در محضر ایشان بودم اصلا احساس غریبی نمی کردم.

وقتی از این مادر عزیز خواستم که صحبت را از یک جایی آغاز کند می گوید:

شهید اکبر ترابیان، فرمانده تخریب دانشگاه امام حسین(ع) در نوجوانی


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , عکس/فیلم , ,



بسیجی باید با رفتار و کردارش شناخته شود
نوشته شده در شنبه 15 مهر 1391
بازدید : 396
نویسنده : میثم حیدری



بسیجی باید با رفتار و کردارش شناخته شود
سپاه نیوز: استاندار کرمان گفت: امروز باید یک فرد بسیجی نه تنها با ظاهر خود بلکه با رفتار، کردار و منش والایش در جامعه شناخته شود.

به گزارش سپاه نیوز؛ اسماعیل نجار در همایش تجلیل از کارمندان بسیجی استان کرمان با تبریک و گرامیداشت ولادت با سعادت امام رضا(ع) و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور فداکاری، دلاور مردی، از جان گذشتگی و اراده آهنین مردم غیور و با ایمانی است که همواره بر تارک این مرز و بوم می‌درخشند.
وی افزود: ملت سرافراز ایران با تمام قامت و ایمانی راسخ در مقابل کفر و استکبار ایستادگی و مقاومت کرده و سیلی محکمی را به صورت استکبار زده است که دستاوردهای بی‌نظیر، درخشان و افتخارآمیزی را در تاریخ به ثبت رساند.
نجار ابراز داشت: در جبهه آن چه که دیده می‌شد و برجستگی داشت عشق، اخلاص و عمل و توجه به فرمان امام راحل بود و در سراسر جبهه در آن به غیر از این چیزی دیده نمی‌شد.
وی با اشاره به پیوند ماهواره‌ای بین عراق و امریکا در دوران دفاع مقدس و همچنین حمایت از بعثی‌ها با ارائه انواع سلاح‌های جنگی و شیمیایی تصریح کرد: ملت ما در آن دوران تجهیزاتی را نداشت، اما امروز جوانان و نیروهای مسلح به برکت دفاع مقدس توانستند، سلاح‌های بسیاری را بسازند.
نجار بیان کرد: فرماندهان بسیجی ادارات باید هر روز فرمانده باشند و جنگ و دفاع را مانند دوران دفاع مقدس در صحنه‌ای دیگر دنبال کنند.
وی با اشاره به اینکه اگر فردی ذره‌ای برای زیر سئوال بردن این نظام اسلامی تلاش کند، جایگاهی در نزد خداوند ندارد، عنوان کرد: تلاش برای تثبیت و عزت ایران اسلامی اجر بی‌شمار در درگاه پروردگار دارد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: بسيجي , بسيج , سپاه نيوز ,



بازدید : 453
نویسنده : میثم حیدری

 پاسخ آیت‌الله بهجت درباره دیدار امام زمان

مرحوم آیت‌الله بهجت در جواب اینکه چرا به صاحب الزمان(عج) دسترسی نداریم، فرمود: ترک واجبات و ارتکاب محرمات، حجاب و نقاب دیدار ما از آن حضرت است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، معارف عمیق مهدویت ضامن سلامت و سعادت جامعه و فرد فرد انسان‌هاست، اعتقاد به بشارت‌های پیامبران گذشته و ائمه دین(ع) افراد با انگیزه و پرتوانی را در جامعه می‌تواند پرورش دهد، باور به حضور امامی ناظر بر اعمال، از جنبه فردی موجب پاک نگاه داشتن روح و پیراستن اعمال از زشتی‌هاست و از جنبه اجتماعی باعث هم‌دلی مؤمنان و ایستادگی در برابر ظالمان می‌شود، کارکرد وسیع و عمیق آموزه‌های مهدوی، جذابیت خاص موضوع را نشان می‌دهد، به همین دلیل، قشرهای مختلف جامعه پرسش‌های بسیاری در این موضوع دارند که لزوم پاسخگویی صحیح به آن‌ها از راهی مطمئن بر کسی پوشیده نیست.

پژوهشکده مهدویت در کتاب «مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» به برخی از شبهات این گونه پاسخ می‌دهد: در ادامه مطلب


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: دیدار , اما زمان , بهجت , مشرق ,



ایران در آستانه ظهور ، در چه وضعیتی قرار دارد ؟
نوشته شده در چهار شنبه 1 شهريور 1391
بازدید : 368
نویسنده : میثم حیدری

 

ايران در آستانه ظهور ، در چه وضعيتي قرار دارد ؟

با توجه به روایات می‌توان شرایط ایران را تا حدودی این گونه ترسیم کرد: «دانش و معارف دین اسلام و مکتب تشیع، از ایران و قم، به جهانیان صادر می‌شود.لذا موقعیت علمی ایران ممتاز است و اصلی ترین مرکز دین اهل بیت(ع) خواهد بود. در روایتی از وجود مقدس امام صادق(ع) نقل شده است: «به زودی، کوفه، از مؤمنان خالی می‌گردد و دانش مانند ماری که در سوراخش پنهان می‌شود، از آن شهر رخت برمی‌بندد؛ سپس علم ظاهر می‌شود در شهری به نام قم؛ آن شهر معدن علم و فضل می‌گردد(و از آنجا به سایر شهر‌ها پخش می‌شود) به گونه‌ای که باقی نمی‌ماند در زمین جاهلی نسبت به دین، حتی زنان در خانه‌ها. این قضیه نزدیک ظهور قائم(ع) واقع می‌شود … علم، از قم به سایر شهر‌ها در شرق و غرب پخش می‌شود و حجت بر جهانیان تمام می‌شود به گونه‌ای که در تمام زمین، فردی پیدا نمی‌شود که دین و علم به او نرسیده باشد. بعد از آن قائم، قیام می‌کند و سبب انتقام خدا و غضب او بر بندگان(ظالم و معاند) می‌شود؛ زیرا، خداوند انتقام (و عذاب) بر بندگان روا نمی‌دارد، مگر وقتی که حجت را انکار کنند»(بحار الانوار، ج ۵۷و۶۰، ص۲۱۳)


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: ايران در آستانه ظهور , ظهور امام زمان , چرا امام زمان نمي آيند ,



بازدید : 553
نویسنده : میثم حیدری

 یه عکس باحال و جالب به بهونه شب های قدر در ادامه مطلب.

 

 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: دینی و مذهبی , عمومی , عکس/فیلم , طنز , ,
:: برچسب‌ها: عكس خنده دار شب قدر , شب قدر , عكس خنده دار , ,



گرداب/ چرا از "اینترنت ملی" می‌هراسند؟
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1391
بازدید : 480
نویسنده : میثم حیدری

 

"اینترنت ملی" چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ با اینترنتی که هم‌اکنون از آن استفاده می‌کنیم چه تفاوتی دارد؟ هدف از راه‌اندازی آن چیست؟ چه نقاط قوت و ضعفی نسبت به اینترنت بین‌المللی دارد؟ نحوه انعکاس اخبار مربوط به آن در رسانه‌های بین‌المللی و مواضع این رسانه‌ها در قبال آن چگونه بوده است؟
گرداب- هفته گذشته و در همایش هم‌اندیشی توسعه فناوری‌های پایه شبکه ملی اطلاعات در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، "رضا تقی پور"، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرایی شدن فاز نخست شبکه ملی اطلاعات تا ماه آینده خبر داد: «فاز نخست شبکه ملی اطلاعات با تفکیک اینترنت از اینترانت تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود و دستگاه‌های دولتی به این شبکه ملی منتقل خواهند شد.»

سخنان تقی‌پور، در رسانه‌های مختلف بین‌المللی بازتاب‌های متفاوتی داشته که بررسی آن‌ها باعث روشن‌تر شدن ضرورت شکل‌گیری اینترنت ملی است.

ایران مانند کره‌شمالی می‌شود!
به عنوان مثال، "وی‌تری" پایگاه خبری تخصصی در حوزه فضای سایبر به نقل از "راشا تودی" آورده است:دولت ایران قصد دارد با ایجاد یک شبکه اینترانت گسترده ملی، آن را جایگزین اینترنت کند.

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت ملی , شبکه ملی اطلاعات , اینترنت پاک , اینترانت , برنامه توسعه , فضای سایبر , استاکس‌نت , حمله هکری , حمله سایبری , زیرساخت , پهناي باند , اینترنت پرسرعت , گوگل , جاسوسان , نخبگان ,



دعا و مقایسه آن با قانون جذب !
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1391
بازدید : 444
نویسنده : میثم حیدری

 

دعا و مقایسه آن با قانون جذب !

 


در قانون جذب ادعا می شود که اگر انسان به خواسته خود احساس مثبت دهد و آن را مورد تجسم و تصویرپردازی ذهنی قرار دهد کائنات همان خواسته را برایش ایجاد می کنند. طرفداران قانون جذب می گویند به هرچه بیندیشی همان اتفاق می افتد .

 

 

 


دعا

 

مقدمه:

 

امروزه در کشور ایده جدیدی به نام قانون جذب مطرح است که تاکنون برای تبلیغ این اندیشه چند بار از تلویزیون فیلمی به نام فیلم راز پخش شده است. در باب قانون جذب تاکنون بیش از 115 جلد کتاب در کشور ترجمه و چاپ شده است. سمینارها و کارگاه های جذب هم اکنون هم در بسیاری از شهرها توسط بعضی از سخنرانان مشهور و نیمه مشهور برگزار می شود. قانون جذب غیر از آن که نام عرفان نوین به خود گرفته است حرف های زیادی در باب دعا دارد. متأسفانه بسیاری از افراد متدین هم تصور می کنند قانون جذب برآمده از متون اسلامی و یا دست کم مورد تأیید اسلام است. در این ماه شریف تصمیم گرفتیم گفته های طرفداران قانون جذب در باره دعا را با ترازوی اندیشه رهبری بسنجیم تا دست کم افراد متدین باور کنند که دعای جذبی از منظر معارف دینی اساسا دعا نیست.

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: قانون جذب , دعا , ,



و آن روز بسيار نزديك است...
نوشته شده در دو شنبه 23 مرداد 1391
بازدید : 510
نویسنده : میثم حیدری



بازدید : 466
نویسنده : میثم حیدری

 مراسم سوگواری شهادت مولای متقیان امام علی (ع) روز پنج شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم در حضور حضرت آیت الله "خامنه ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

 
 

:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: شهادت , امیرالمومنین , مولا , رهبر انقلاب , مشرق ,



گزارش تصویری/ کوچه گردان عاشق -1
نوشته شده در جمعه 20 مرداد 1391
بازدید : 426
نویسنده : میثم حیدری

  در ادامه مطلب.


:: موضوعات مرتبط: اخبار (سياسي) , دینی و مذهبی , عمومی , عکس/فیلم , ,
:: برچسب‌ها: عكس , كوچه گرداني ,



تعداد صفحات : 12