با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید
به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين
وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد
و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سیّدجواد پورنقی ـ متخصص داخلی، فوق تخصص گوارش و کبد، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد خیرالنساء محمدپور ـ کارشناسی ارشد رشته مدیریت، نماینده گروه های آموزش دوره ابتدایی حسین اسکندری ـ دکترای فلسفه و تعلیم و تربیت از دانشگاه تربیت مدرّس جلال لنگری ـ دکترای ریاضی، رزمنده و جانباز، 24 سال سابقه تدریس معصومه اسلامی ـ عضو هیأت علمی دانشگاه بجنورد، دارای مقالات علمی ـ پژوهشی، مشاور خانواده غلامرضا ابراهیمی مقدم ـ دکترای تخصصی در رشته فلسفه و کلام از حوزه علمیه قم محمدرضا کرامتی ـ استاد و متخصص قرآنی، حافظ کل قرآن و قربانعلی اسماعیلی ـ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، دکترای رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی مطالبی را در خصوص موضوعات مربوط به آموزش و پرورش و دانشگاهها و همچنین مسائل فرهنگی بیان کردند. محورهای مطالبی که معلمان و اساتید بیان کردند به این شرح است: ارتقای امکانات آموزشی و پژوهشی مراکز علمی استان خراسان شمالی ایجاد زمینه برای جلوگیری از مهاجرت اساتید و پژوهشگران خراسان شمالی به استانهای دیگر ضرورت تأسیس علوم بین رشته ای در رشته های پزشکی بمنظور اهتمام بیشتر به مسائل انسانی و اخلاقی در کنار دروس تخصصی توسعه و تجهیز مدارس قرآنی در مقاطع ابتدایی اهتمام بیشتر به مسائل آموزشی، علمی، تربیتی و رفاهی معلمان مقاطع ابتدایی تأسیس مراکز پژوهشی و کارگاههای علمی برای دوره ابتدایی توجه به ویژگیهای بومی و فرهنگی مناطق مختلف در تدوین کتابهای درسی اهمیت تدوین نقشه راه جامع و فلسفه آموزش عالی وجود غرب زدگی پنهان در لایه های سیستم آموزشی غلبه فنّی گرایی و حرفه گرایی در دانشگاهها و کم توجهی به رشته های علوم انسانی استفاده از اساتید مجرب و دارای سابقه معلمی در دانشگاه جامع فرهنگیان لزوم رفع نواقص علمی و آموزشی کتابهای ریاضی، تحت نظر یک گروه متخصص اهتمام به شاخص های ارتقای بهداشت روانی خانواده بر اساس آموزه های اسلامی پیشنهاد تشکیل پژوهشکده فرهنگی خانواده در دانشگاهها ضرورت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مشاوره ای و روانشناختی به خانواده ها تخصیص متوازن و عادلانه امکانات و فرصت های پژوهشی و تحقیقاتی به دانشگاهها در نظر گرفتن امتیازات ویژه برای اساتید در مناطق محروم توجه دو چندان به موازین علمی و اخلاقی در جذب اعضای هیأت علمی اصلاح برخی روشهای انتقال معارف دینی به نسل جوان توجه جدی تر مراکز و دستگاههای فرهنگی و آموزشی به فرهنگ دینی لزوم اقدامات روشمند و هماهنگ برای ارتقای فرهنگ اخلاق اجتماعی ضرورت گسترش روحیه نقد منصفانه و نقدپذیری در جامعه